Tuesday, 20 January 2015

Guan Eng Hina Allah : JMPP Tuntut Penjelasan Ketua Polis Negeri Pulau Pinang Tentang Status Kes


KENYATAAN MEDIA
JARINGAN MUSLIMIN PULAU PINANG
BADAN BERTINDAK JMPP
29 RABIUL AWWAL 1436 / 20 JANUARI 2015


Kami mewakili 25 NGO-NGO Islam di negeri Pulau Pinang dengan ini ingin memohon maklum balas dari pihak PDRM kenapa sehingga hari ini, Lim Guan Eng masih belum ditangkap atau dipanggil untuk tujuan siasatan polis berkenaan kebiadabannya menyuruh semua agama untuk menggunakan kalimah ALLAH di negeri Pulau Pinang ini.

Ini adalah kenyataan biadab kali yang ke dua yang dibuat beliau behubung dengan isu ini. Beberapa laporan polis telah dibuat oleh pihak kami dan kami difahamkan dengan kenyataan oleh Ketua Polis Negeri bahawa kertas siasatan kepada kes ini telah dibuka, tetapi sehingga kenyataan media ini dibuat tidak ada satu akhbar pun dalam negara ini yang melaporkan beliau disoal siasat oleh pihak polis.



Kami inginkan jawapan dari Ketua Polis Negeri adakah kes Lim Guan Eng ini kes “luar biasa” atau  “sangat istimewa” sehingga tiada tangkapan atau panggilan untuk soal siasat dibuat ke atas beliau sedangkan pihak Polis boleh bertindak begitu pantas dan cekap sekali dengan menangkap Eric Paulsen dalam kes penghinaanya terhadap JAKIM baru-baru ini. Bagi kami isu penghinaan terhadap Kalimah ALLAH adalah lebih besar dan serius dari isu fitnah ke atas JAKIM.

Isu Kalimah ALLAH yang sepatutnya telah selesai dengan keputusan Mahkamah Persekutuan yang memutuskan bahawa Kalimah ALLAH bukanlah sebahagian daripada bahagian asas di dalam agama Kristian.        [Roman Titular Catholic Archibishop of Kuala Lumpur vs. Menteri Dalam Negeri dan lain (2013)] tetapi Lim Guan Eng masih menghina Mahkamah dengan membuat kenyataan yang menyanggahi keputusan Mahkamah tertinggi dalam Negara itu. Selain itu ia juga bercanggah dengan keputusan  Muzakarah Fatwa Majlis Kebangsaan dan Fatwa yang telah diwartakan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang sendiri.

Kami juga hairan Lim Guan Eng masih tidak ditangkap kerana kenyataan provokatif dan biadap yang dibuat beliau adalah jelas menyalahi  seksyen 297A dan seksyen 505 Kanun Keseksaan dan Akta Hasutan.

Kami ingin bertanya apakah status kes ini? Adakah Lim Guan Eng sudah disiasat? Kami juga ingin tahu apakah kertas siasatan sudah lengkap dan telah dihantar kepada pihak Peguam Negara? Mohon jawapan segera dari pihak Ketua Polis Pulau Pinang.        



Ustaz Mohamed Hafiz Mohamed Nordin,
Badan Bertindak
Jaringan Muslimin Pulau Pinang (JMPP)







8 comments:

  1. LGE saja alih perhatian supaya hal isterinya tak dijadikan kes

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ni berlaku sebelum kes tu lagi Tuan. Tapi dia tetap boleh guna isu ni untuk divert nepotisme dia.

      Delete
  2. LGE menghasut dan commit treason terhadap YDP Agong dengan kenyataan tidak beetanggungjawabnya itu.

    Kerajaan kena pantau dan tangkap pelampau kristians mcm LGE dan lain2 yg cuba mwnghuru-harakan Malaysia.

    Ketua Menteri Penang selalu sangat terlepas, kenapa ahh Tuan Ben? Siapa yg tidur ni, IGP ke AG??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pasti sebenarnya. Kali terakhir kita bertanyakan soalan siapa yang tidak efisien dalam pengurusan kes2 seperti ini, AG dan IGP saling tuding menuding jari ke atas satu sama lain.

      Kedua mereka kena selesaikan pertikaian sesama mereka dengan segera. Guan Eng mesti didakwa.

      Delete
  3. Ben, kan si PENGGANAS/PEROMPAK DAPBANGKAI BABI anak beranak mahpun laki-bini amat TAMAK ni nak tunjuk merekalah TUAN/‘MADAM‘ kononnya kat TANAH MELAYU ISLAM; pusaka nenek moyang berzaman kita ni dan kita BUMIPUTERA Islam/Melayu ni KULI depa! Dasar PELAHAP KANGKANG BABI! Apalagi si puak DAPBANGKAI BABI ni dok berangan P.Pinang tu dah jadi SingaPORK-no.-2!

    Yg. aku heran tu si PENGGANAS anak beranak DAPBANGKAI BABI ni asyik terlepas walau dok asyik hina ISLAM/umatnya termasuk membiayai kumpulan haramnya dulu, menggunakan duit K'jaan negeri. Serta disyaki penglibatan RASUAH dlm. menjual tanah K'jaan negeri dgn. amat murah dan meluas!

    Dan sepatutnya P. Pinang yg. makin TERGADAI mcm. SingaPORK tu dikembalikan kpd. DYMM Kesultanan Islam/Melayu Kedah kita - lihat artikel sungguh BERNAS ini di http://alamijiwaparadox.blogspot.com/2015/01/penang-akan-kembali-ke-tangan-kedah.html, PENANG AKAN KEMBALI KE TANGAN KEDAH TIDAK LAMA LAGI????, January 14, 2015!

    Legasi PENJAJAH British/Zionis-KEPARAT yg. menyebabkan P. Pinang TERGADAI mesti di
    HAPUS dan diLAWAN habis-habisan!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu yang mahu kita tekankan Nek. Kenapa tiada oertuduhan sampai hari ini. Apa yg pemerintah takutkan sangat pada Lim anak beranak ini.

      Delete
  4. Dua2 tk cukup tidok. So dok buat krja lbihmsa mcmna nk lpas rasis n anti islam mcm mnkok dapig ats arhn bos2 sotong kring mrk yg trima arhan dr pimpinan sotong yg sdng mnyotong. Puluhn report kta buat tp tk mnyengat. Mngkin dpa tkut putrajya trlepas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mcm tu caranya tuan, takut yang dikejar tak dapat, yang dikendung berciciran sebab. Jika takut Putrajaya terlepas dgn bersikap macam tu, maka jgn hairan kalau Putrajaya terlepas lebih awal kerana kumpulan yg selama ini kuat menyokong pemerintah berubah angin nanti.

      Delete

Bangkit! percaya kepada hak kebebasan bersuara selagi hak tersebut tidak disalahguna untuk memperkatakan perkara-perkara yang bertentangan dengan al Qur'an dan As Sunnah, Perlembagaan Persekutuan dan Undang-Undang Negeri dan Negara.

Pihak kami tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang bertentangan dengan prinsip-prinsip Rukunegara dan Undang-Undang Negara. Sila pastikan setiap komen yang dibuat mengambilkira semua aspek ini supaya keharmonian hidup bermasyarakat secara bertamadun dapat dinikmati secara bersama.