Wednesday, 3 December 2014

Mana Ketelusan BAR Council? BERSIHKAN Bar Council!!!!

Tersebar hari ini kisah proses pengiraan undi pemilihan jawatankuasa baru untuk Majlis Peguam (Bar Council) yang menunjukkan belang sebenar Majlis Peguam ini.
Satu rakaman suara yang tersebar ialah seorang calon Melayu yang bertanding tidak dibenarkan masuk ke dalam dewan pengiraan undi. Kononnya calon itu terpaksa menandatangani akujanji untuk tidak merakam atau menyebar sebaran gambar atau video proses pengiraan undi Majlis Peguam.
Majlis Peguam - tak telusWah! Begitulah ketelusan yang dilaungkan oleh Majlis Peguam? Apakah itu piliharanraya yang ADIL dan BERSIH yang Majlis Peguam perjuangkan selama ini? Suatu kaedah yang autokratik dan penuh kediktatoran.
Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) patut belajar dari apa yang dilakukan oleh Majlis Peguam. Mungkin boleh juga laksanakannya untuk PRU14. Melarang mana-mana calon atau wakil calon dari masuk dewan pengiraan atau pejumlahan undi dengan membawa masuk sebarang kamera/telefon.
JELAS lagi bersuluh, Majlis Peguam teramat takut dengan ketelusan itu sendiri. Mungkin ada sesuatu agenda atau penipuan yang sedang mereka rancang. Kenapa TAKUT hingga tidak membenarkan langsung untuk sebarang rakaman dibuat?
Cakap tidak serupa bikin. Majlis Peguam semakin jelas ada AGENDA JAHAT.

Pautan asal :
https://akarimomar.wordpress.com/2014/12/02/pengundian-di-majlis-peguam-teramat-tidak-telus-jauh-sekali-bersih/

8 comments:

  1. Tuan Ben, ada sesiapa boleh minta Syahredzan Johan Jaafar komen? Takkan bila kena batang hidung sendiri senyap sunyi macam negeri baru dilanda Garuda?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia duduk berkurung di dalam alamnya sendiri. Bg makhluk2 di alam tu, Manusia lain x akan faham cara mrk berfikir.

      Entahlah.. Tiba2 senyap sunyi. Patut dia juarai isu ni dengan buat EGM tergempar utk aktiviti 'Jalan Bersihkan Bar'..

      Delete
  2. It was a blatant lack of transparency in BC's handling of their election and it made "a mockery of its own call for free and fair elections nationally. The Bar Council has no credence left and is in serious need of reform", to quote a young lawyer.

    A senior lawyer from Penang commented, "Bar Council has without fail being critical on the conduct of The Election Commission to the extend of becoming a tool of the opposition calling for fair election when Bar Council itself can even conduct a fair, free and transparent election of its office bearers.

    He added: "Therefore, Bar Council has failed in its duties towards its own members and such failure demands the resignation of all the current office bearers.

    "Further, an independant party such as the Election Commission who have credibility and experience in conducting fair election not only in Malaysia but also assisted other countries, to conduct the Bar Council elections from now on."

    http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2014/12/barua-council-election-neither-ubah-nor.html

    Marina China komen sikit? Ambiga?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sindrom pekak sebelah Ambiga, Marina China, Syahredzan sgt menghairankan.

      Satu jari dituding, empat jari kembali ke muka.

      Delete
  3. Salam. Golongn mcm syahredzan ni mmnglah bla kna btg idung snyap sunyi sprti la puak2 dlm Dapig yg ke kecohn dlm pmilihn mrek diam srbu bhsa. Kmudian slah orng lain. Ros kna kjut dgn puak kafirin ni wlaupun tk sah d biar brgrk bbas seolah2 takda apa2. Jd bla phak bkuasa mnikus inilah akibtnya. Klau gitu tk pyah ada Ros rugi msa dn wang rkyat byr gji tkus2 dlm krjan mkn gaji buta. Puak2 bar counci dn Dapig skrng bsak kpla la dn brni ktpi undng2 yg mrek kononya pkr undng2. Mna dia mntri bknan bckap atau buat ssuatu dlm pkra sbegini ? Mntri pun klau tk jd tikus bliau sah jd SOTONG !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikummusalam Tuan.
      Bila menteri terkena sindrom sotong, agensi2 bawah menteri pun menyotonglah sama.

      Tu yg problem dan bikin semua anai-anai dan tikus2 perosak dalam masyarakat naik kepala. Semua tahu tiada apa lagi yg nak ditakutkan dengan pentadbiran sotong lagi menyotongkan.

      Mungkin lepas ni, semua agensi penguatkuasaan, pejabat menteri persekutuan boleh pindah pejabat ke Belakang Mati belakang pejabat PAS pusat..

      Sama2 semua politikus bernama Islam boleh menyotong di situ.

      Delete
  4. Itu Majlis Kepala B*&^%h namanya

    ReplyDelete

Bangkit! percaya kepada hak kebebasan bersuara selagi hak tersebut tidak disalahguna untuk memperkatakan perkara-perkara yang bertentangan dengan al Qur'an dan As Sunnah, Perlembagaan Persekutuan dan Undang-Undang Negeri dan Negara.

Pihak kami tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang bertentangan dengan prinsip-prinsip Rukunegara dan Undang-Undang Negara. Sila pastikan setiap komen yang dibuat mengambilkira semua aspek ini supaya keharmonian hidup bermasyarakat secara bertamadun dapat dinikmati secara bersama.