Monday, 24 November 2014

Melayu Kunta Kinte Di Negara Sendiri Akibat Subsidi dan Tongkat Besar Kepada Lain-Lain

Islam ialah agama negara, tetapi umat Islam ialah golongan perempat di dalam negara. Kuasa politik dan kedaulatan di tangan orang Melayu tidak membawa apa-apa erti sebenarnya.

Kuasa-kuasa ini lebih banyak digunakan untuk memberi keuntungan dan mengayakan golongan yang tidak tahu bersyukur malah bertambah tamak di dalam negara.

Bermula dari sebelum merdeka, golongan bukan Melayu dan bukan Islam ini ditatang bagai minyak yang penuh. Kera dihutan disusukan, anak dirumah mati kelaparan.

Aktiviti Persundalan
Mereka yang diperkayakan oleh aktiviti persundalan golongan politik dan pihak berkuasa Melayu di kedua-dua pihak dalam negara kita ini, kini sibuk mempersoalkan peruntukan demi peruntukan perlembagaan sedia ada untuk golongan Melayu dan Islam.

Sedangkan hanya ini sahajalah yang tinggal untuk orang-orang Melayu dan Islam di dalam negara. Perkara-Perkara Perlembagaan dan Perundangan yang menyatakan negara ini harus melindungi kepentingan orang-orang Islam dan Melayu. Tetapi malangnya ia sekadar tulisan-tulisan yang terpampang di atas kertas-kerta yang mencoretkan Perlembagaan dan Undang-Undang tanpa mahu dilaksanakan dengan seadilnya.

Bagi mereka, tidak melaksanakan apa yang dituntut oleh Perlembagaan masih tidak cukup. Mereka mahu semua Perkara Perlembagaan ini dihapuskan sama sekali.

Inilah cara mereka mengucapkan terima kasih kepada orang-orang Islam setelah mereka ditatang bagai minyak yang penuh dengan segala bentuk subsidi-subsidi besar dan tongkat-tongkat raksasa yang diberikan kepada mereka selama ini.

Tongkat Melakukan Pencemaran Tanpa Dikenakan Sebarang Tindakan
Semua yang terlibat di dalam industri memahami, untuk memastikan sesuatu industri yang dibangunkan supaya tidak mencemari alam, memerlukan yang kos yang agak tinggi.

Kos yang tinggi untuk memelihara alam bagi golongan taikun-taikun ini dikira sebagai kos yang tidak memberi untung kepada mereka untuk terus memboyotkan perut masing-masing.

Tetapi, sebagaimana peniaga-peniaga yang bijak, mereka tahu bagaimana cara untuk terus menjalankan bisnes dengan

Jalannya mudah. Mereka perlu berjumpa sundal-sundal Politikus Melayu dan Pegawai-Pegawai Melayu Islam yang tidak takut pada kemurkaan Allah untuk menyundal amanah kuasa yang diberikan kepada mereka.

Tanpa iman yang kukuh, maka tongkat dan subsidi ini diberikan supaya taikun-taikun ini dibenarkan untuk terus mencemarkan alam. Lihat sahaja apa yang telah berlaku kepada negara yang Allah telah amanahkan kepada kita untuk menjaganya.

Tongkat Mengayakan Diri Sendiri Tanpa Berkongsi Kekayaan Dengan Negara
Politikus Melayu bila berhadapan dengan isu pengangguran dikalangan orang Melayu akan segera meratib satu jawapan standard yang keluar dari pemikiran mereka yang jijik. “Orang Melayu memilih kerja”

Ini skema jawapan dari Politikus Melayu Korup bermentaliti super jijik dan amat hina!

Jika diberikan pilihan untuk bekerja ala Kunta Kinte dengan upah yang lebih murah dari dedak yang diberi makan kepada lembu-lembu ternak dikandang-kandang ternakan,  mahukah politikus-politikus bermentaliti jijik tersebut menyuruh anak-anak mereka sendiri untuk memilih kerjaya dengan kadar upah tersebut? Untuk menghantar anak-anak bersekolah di sekolah Kebangsaan pun tidak mahu, ada hati mahu tuduh graduan-graduan serta orang-orang Melayu memilih pekerjaan!!!!!!

Mahukah mereka memaksa anak-anak mereka untuk bekerja ala seorang hamba ditempat dengan upah kerja yang lebih murah dari dedak binatang ternakan dengan suasana kerja yang memperhambakan mereka dibumi sendiri?

Kenapa mesti mereka dibayar dengan harga upah Kunta Kinte dan diperlakukan sedemikian sedangkan bumi Melayu ini ialah bumi yang Allah berikan kepada mereka untuk didiami dan dimakmurkan oleh mereka sendiri?

Melayu, Kunta Kinte Di Negara Sendiri.
Kenapa mereka  mesti memilih untuk bekerja seperti seorang hamba sedangkan tanah ini asalnya dinamakan dengan nama asal Bangsa mereka????

Lihat sahaja berita yang dipaparkan di bawah ini.


Pekebun-pekebun sayur dan bunga-bungaan meminta tongkat subsidi lagi supaya mereka boleh terus menjadi kaya dengan mengambil pekerja-pekerja asing dengan upah ala upah yang diberikan kepada binatang ternak.

Mereka meminta kerajaan untuk berlembut dan melonggarkan undang-undang supaya mereka boleh terus kaya, bisnes berjalan seperti hari-hari bahagia mereka sebelum ini.

Cukup-Cukup dengan undang-undang yang selama ini dilonggarkan!!!

Sampai bila kita mahu terus memberikan subsidi kepada golongan yang tidak tahu bersyukur???

Sampai bila kita mahu alam kita ini diratah untuk kepentingan poket, perut dan kemaluan sebahagian pihak yang mengambil untung dengan perbuatan tutup sebelah mata selama ini??

Tegas dengan undang-undang!

Tegas dengan amanah kuasa dan amanah tugas yang diberikan Allah kepada anda semua!!!

Hentikan budaya subsidi melonggarkan undang-undang pada golongan yang tidak tahu bersyukur ini!!!

Subsidi Ahli Parlimen Dan ADUN
Sudah hampir 57 tahun orang-orang Islam dan Melayu bertolak ansur dengan memberikan kerusi-kerusi Dewan Undangan Negeri dan Parlimen bermajoriti Melayu kepada golongan bukan Islam dan Melayu di dalam negara ini.

Hentikan semua kebodohan tolak ansur yang langsung tidak masuk akal selama ini. Jika bertolak ansur dengan pihak yang boleh bertolak ansur tidaklah mengapa. Ini bertolak ansur dengan pihak yang beransur-ansur menolak orang Melayu dan Islam ke dalam hutan.  Semua ini perlu dihentikan.

Pastikan tiada lagi Kerusi majoriti Majoriti Islam dan Melayu diberikan kepada parti-parti politik bukan Islam yang tidak tahu bersyukur dan bertolak ansur.

Hentikan semua subsidi  dan budaya tongkat raksasa yang kita berikan kepada mereka selama ini!!


Cukup-cukuplah anak-anak di rumah mati kelaparan!



Baca juga berita ini :

10 comments:

  1. Artikel yg. BERNAS ben!

    Kita patut bandingkan dgn. BUMIPUTERA Palestin-Arab, hampir nak diHAPUSkan 90% tanah PUSAKA mereka oleh si Yahudi Zionis -JAHANAM dgn. kerjasama sekutu Barat-KEPARAT mereka dari US/UK/NATO, yg. HIPOKRITnya, asyik nak PAKSA kat atas Dunia Islam, “Demokrasi/hak asasi"-PENIPU mereka! Di samping BUMIPUTERA Palestin-Arab ini (serta MASJID/ rumah/sekolah mereka) boleh diBOM sampai hancuq dlm. GENOSID atau dipenjarakan selamanya termasuk anak-anak kecil bawah undg-undg tentera - dgn. sewenangnya!

    Mcm. kita kat Tanah Melayu ni yg. kerana asyik terlalu bertolak ansur, maka kita BUMIPUTERA Islam/Melayu sampai hanya miliki 20% dari Tanah Melayu PUSAKA nenek moyang kita ini! Dan pemimpin Islam/Melayu hanya kerana nak menang ala-"Demokrasi/hak asasi"-PENIPU si Barat-ZIONIS, asyik TUNDUK kpd. bangsa PENDATANG mcm-KULI - sedgkan puak PENDATANG RASIS asyik boleh HINA ISLAM/umatnya, NEGARA ISLAM kita ini, dan MENGHINA BUMIPUTERA Islam/Melayu adalah 'PENDATANG'; serta si MUSUH Islam/Melayu ini juga asyik MEROMPAK Tanah Rizab Melayu kita!

    Sedagkan PENJAJAH ISrael dan S'pura yg. kononnya mengamalkan "demokrasi/hak asasi"-si Barat/Zionis tu pun akan terus bawa BERJUTA kaum PENDATANG KAPIR utk. MENGURANGkan jumlah BUMIPUTERA Islam; maka si PENDATANG/PENJAJAH KAPIRDAJAL terus MENANG dan selamanya dpt. MENGUASAI bumi BUMIPUTERA Islam tersebut!

    Lihat bagaimana undg-undg terbaru yg. menjadikan ISreal sbg. negara Yahudi dgn. MENGHAPUSkan hak BUMIPUTERA Palestin/Arab termasuk Bahasa Arab sbg. bahasa kedua; dan mana-mana Yahudi dari seluruh dunia boleh menjadi rakyat ISrael (sedagkan NEGARA ISLAM kita ni punyalah TAKUT nak beri KERAKYATAN pd. pelarian Islam Rohingya, Palestin, Syria, Iraq dsbnya) - di akhbar (pro-Zionis) http://www.theguardian.com/world/2014/nov/23/israeli-cabinet-approves-bill-defining-nation-state-jewish-people , Israeli cabinet approves legislation defining nation-state of Jewish people, Peter Beaumont in Jerusalem The Guardian, 23 November 2014!

    Dan kita di Tanah Melayu ISLAM ni yg. dahlah hanya miliki 20% dari tanah PUSAKA kita, bahkan di 'BLACKMAIL' supaya terus TUNDUK-mcm-KULI-BANGANG oleh si MUSUH Islam/Melayu, kpd. "demokrasi/hak asasi"-PENIPU-si Barat/Zionis tu!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pernah bertugas lama di Singapura. Antara cara terbaik yg digunakan republik itu untuk mengelakkan jumlah org Melayu dengan kadar kelahiran yang tinggi mengatasi jumlah penduduk berbangsa Cina di sana (yg punya kadar kelahiran terlalu rendah) ialah dengan proses Naturalisasi etnik Cina yang diimport masuk dari China. Ia berlaku dan tiada siapa pun pertikaikan.

      Jadi kenapa kita harus takut untuk menyerap masuk umat Islam dari negara2 Islam yang mengalami masalah, memberikan mereka tempat perlindungan dan memberikan mereka kerakyatan bila mana ia mematuhi undang2 ..?

      Kita terlalu takut dgn kritikan dan bayang2 musuh Islam di dalam negara. Perlu segera berubah sebelum semuanya diubah.

      Setuju dgn pendapat makcik bahawa semua kita ini terlalu takut untuk berbuat apa sahaja sedangkan kita masih punyai kuasa untuk berbuat demikian.

      Dengan baki kuasa yg ada, jika tidak bertindak sekarang, bila lagi? Bila dah hilang semua kuasa kah?

      Delete
  2. masa dah sampai syeikh utk kita ajar sundal2 politik melayu ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masanya sepatutnya ialah semalam, hari ini sudah agak lewat untuk kita mulakan.. tetapi lebih baik terlewat dari tidak memulakannya langsung Tuan.

      Delete
  3. bila?

    bagaimana?

    Siapa?

    cepat laaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila.. sekarang laaa

      Bagaimana... Mulakan dengan diri sendiri tuan Hamba Allah dengan menggerakkan semua disekeliling kita untuk faham bahawa semua perlu sedar dan berubah..

      Siapa.. kita sendiri yang perlu gerakkan usaha tanpa menunggu org lain menggreakkannya.. terus gerakkan cara berfikir org Islam supaya menuntut hak mereka.. dari riak kecil, biar ia menjadi gelombang..

      Biar gelombang itu akhirnya membesar dan akhirnya menenggelamkan mana-mana kapal yang cuba dinahkhoda tidak mengikut kehendak pergerakan samudera..

      Delete
  4. Braborrrr baru sedar ka tp cam biasa jgn hangat2 taik ayam ma....nnti cina sepak semua melayu masuk utan ma

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum mula sudah negatif, tetapi itu biasa bagi Melayu..

      Jika Cina mahu sepak, perlulah Cina ingat manusia lain juga punyai kaki... setiap manusia punya sepasang..

      Jika 24% dari 30 Juta menyepak serentak dan baki 70% yang lain membalas dengan serentak, entah apa akan jadi kepada pemula budaya sepak tersebut..

      Fikir2kan dan renung2kan..

      Buat sesuatu ikut peraturan dan undang2..

      Cuma yg terlalu byk memakan dan bergantung harap kepada suapan org lain tidak berani memulakan gerakan..

      Delete
    2. 'Cuma yg terlalu byk memakan dan bergantung harap kepada suapan org lain tidak berani memulakan gerakan..'

      Parti Melayu mana ada teloq!
      Tak berucap lagi dah sekat itu ini. Cina nak cakap Melayu pendatang, selamba ja depa cakap. Tu yang kita faham. Yang depa cakap Cina macam Guan Eng dan yang sewaktu dengannya, ntah apa la yang depa kata??

      Ah Jib Gor, Tengku Adnan dan Hisham Bunga tak mau teguq ka?

      UMNO akan bungkus kalau terus macam ni. PAS jangan cakap la, dah lama jadi bahan DAP dan PKR!

      Delete
  5. UMNO=PAS=PKR=Penjilat b****t cina cina DAP/MCA/GERAKAN

    Korang semua takde telor. suka jilat menjilat bontot sesama sendiri, bontot dan b****t cina apa lagi.

    Bajingan a@#$%g korang semua. Semua hak Melayu korang alibabakan dengan peniaga cina. Janji korang senang. Depan Melayu ckp lain, belakang melayu semua korang jual demi perut buncit(pergi tengok kat pwtc tu perut rasuah korang).

    Korang ingat korang semua tak mati jumpa tuhan ke ? b*&^%ard.

    ReplyDelete

Bangkit! percaya kepada hak kebebasan bersuara selagi hak tersebut tidak disalahguna untuk memperkatakan perkara-perkara yang bertentangan dengan al Qur'an dan As Sunnah, Perlembagaan Persekutuan dan Undang-Undang Negeri dan Negara.

Pihak kami tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang bertentangan dengan prinsip-prinsip Rukunegara dan Undang-Undang Negara. Sila pastikan setiap komen yang dibuat mengambilkira semua aspek ini supaya keharmonian hidup bermasyarakat secara bertamadun dapat dinikmati secara bersama.