Thursday, 20 November 2014

9 Dari 14 Tuntutan IFC Telah Berjaya Dilaksanakan

Pada 2001, Majlis Kafir mengemukakan 14 tuntutan yang kemudiannya dikenali sebagai sebahagian dari tuntutan ke arah mewujudkan Interfaith Commission.

Kami pernah mendedahkan butiran surat Majlis Kafir terbabit pada pautan ini.

Asyik-Asyik Muka Tu La Juga. Tak Habis-Habis Dari Dulu Sampai Sekarang.
Pada kali ini, kami ingin menunjukkan kepada semua pengunjung Bangkit, tentang kejayaan pihak bukan Islam dalam tempoh kurang 10 tahun memaksakan 3 daripada tuntutan ini terlaksana.

14 Tuntutan IFC, usaha ke arah itu dan 9 kejayaan yang telah dicapai mereka seperti di dalam jadual berikut :

NO
Tuntutan
Pencapaian
Contoh
1
Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.
Telah Berjaya
Solusi 10 Perkara Kini Menjadi Undang-Undang Tertinggi Negara Mengatasi Perlembagaan Malaysia.

Kes Contoh :
1.       Enakmen Kawalan Ugama Bukan Islam Selangor kini boleh diludah sesuka hati.

2.       Keputusan Mahkamah Persekutuan Mengenai Perkara Ini Boleh Dipertikaika.

3.       Ahli Politik Islam di kedua-dua pihak membacul dan menyotong diugut pengundi yang jumlahnya kurang 9 % Di Dalam Negara.
2
Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

Telah Berjaya
Solusi 10 Perkara Kini Diangkat Sebagai Undang-Undang Tertinggi Negara.

Perlembagaan Persekutuan pada Artikel 4 (1) Yang Menyatakan Perlembagaan Sebagai Undang-Undang Tertinggi Sudah Tidak Digunapakai oleh pihak pemerintah negara dan negeri.

Kes Contoh :
Bibel yang melanggar undang-undang telah dikembalikan kepada pelanggar undang-undang.
3
Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Telah Berjaya
Mahkamah di dalam sebuah kes kecelaruan gender telah tidak mengambil kira kedudukan Islam sebagai Agama Negara sebagaimana di dalam Artikel 3(1) Perlembagaan.

Kedudukan Mahkamah Syariah tidak dihormati sebagaimana yang telah ditetapkan oleh Artikel 121 (1A) Perlembagaan.

Islam Sudah Tidak Ada Tempat Istimewa dalam negara meskipun Perlembagaan menyatakan sebaliknya.
4
Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh mahkamah syariah tetapi dikendalikan oleh mahkamah sivil.
Telah Berjaya
Terlalu banyak kes boleh dijadikan contoh. Antaranya ialah kes perebutan anak bagi pasangan yang berpisah kerana salah seorang daripada mereka memeluk Islam.
5
Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan apa-apa tindakan undang-undang.

Telah Berjaya
Lihat Sahaja pada kes serbuan ke atas Majlis Perkahwinan antara seorang gadis yang asalnya beragama Islam dengan pasangan bukan Islam.

Akhirnya Jabatan Agama Yang Melakukan Serbuan dijadikan pihak yang bersalah dan dipaksa memohon maaf.

Umat Islam memang tiada maruah lagi dalam negara ini.
6
Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak jagaan anak.

Telah Berjaya
Sama kes dengan kes di atas. Ia telah berjaya. Saudara Islam yang merupakan ayah dalam beberapa kes kini menjadi pelarian undang-undang kerana tiada pihak mahu menghormati peruntukan 121 (1A) Perlembagaan Persekutuan.

Perlembagaan terus diludah oleh pihak-pihak ini.
7
Orang-orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

Telah Berjaya
Dalam beberapa kes perebutan jenazah, sebagai langkah rekonsiliasi oleh YB-YB sotong, hak yang sepatutnya menjadi hak milik orang Islam diserahkan kepada mereka yang langsung tidak berhak mempusakainya.
8
Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah sembahan dan berhala orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

Telah Berjaya
Ia berlaku tidak hanya dalam negeri-negeri yang dikuasai Pakatan Pembangkang, malah Kerajaan Pusat dalam pemerintahan Datuk Seri Ah Jib Gor turut memberikan peruntukan ini.
9
Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk agama Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali kepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.

Telah Berjaya
Kes DUMC, Kes Lina Joyy dan beberapa kes lagi menunjukkan pihak yang disyaki murtad tidak dikenakan sebarang tahanan untuk siasatan tindakan undang-undang.
10
Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibubapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

Sedang Diusahakan dengan rancak

11
Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

Sedang Diusahakan dengan rancak

12
Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.

Sedang Diusahakan dengan rancak

13
Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

Sedang Diusahakan dengan rancak

14
Orang-orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

Sedang Diusahakan dengan rancak


Selagi Politikus Melayu Islam menyotong di lorong-lorong durjana dan menganggap peti undi sebagai Tuhan yang menentukan duduk kuasa mereka, selagi itulah senarai ini akan terus bertambah dengan kejayaan demi kejayaan.

Masa untuk YB Muslim di kedua-dua pihak ini diajar sudah tiba. Masa untuk tolak semua pemimpin bernama Islam yang tidak berfikrah Islam dan menganggap Islam sebagai bahan gadaian semasa semua bentuk pemilihan!

Beri sokongan hanya kepada mereka-mereka yang benar-benar ikhlas mempertahankan serta mahu mendaulatkan Islam sebagai Agama Negara.




22 comments:

  1. Assalamualaikum Tuan Ben, masalahnya sekarang 9 daripada Menteri Bukan Islam yang berbuat luar biasa masa tu serah memorandum untuk lawan Islam dulu, kini boleh tersenyum bangga sebab mereka tidak perlu lagi (berapa kerat saja yang masih ada dalam jemaah Kabinet) berbuat sedemikian kerana PM sekarang sangat terbuka.

    Sangat berwasatiyah sehinggakan Perlembagaan Persekutuan dan duluan di Mahkamah Persekutuan boleh diketepikan begitu saja!

    Benar, Perjanjian 10 Perkara sudah menjadi undang-undang tertinggi negara dan pejuang-pejuang IFC patut tersenyum bangga! Tahniah!

    NGI kita gagal lagi nampaknya! Kasihan anak-anak kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikummussalam wbt Tuan Hamba Allah.

      Ya benar mrk sedang bertepuk gembira.

      Tetapi adalah salah utk meletakkan kesalahan atas bahu NGI krn mereka bertungkus lumus berjuang atas inisiatif mereka sendiri bg menyelamatkan keadaan ini dari terus dirobek politikus Muslim kita sendiri.

      Sudahkah kita juga memainkan peranan?

      Delete
  2. 'Masa untuk YB Muslim di kedua-dua pihak ini diajar sudah tiba. Masa untuk tolak semua pemimpin bernama Islam yang tidak berfikrah Islam dan menganggap Islam sebagai bahan gadaian semasa semua bentuk pemilihan!'

    Setuju. Berderau-derau aku tengok pemimpin UMNO bercakap semalam dlm TV. Menjelang PAU semua dah bunyi macam ustaz la pulok. Fuyoo!

    Ya Allah jauhkanlah kami daripada pemimpin-pemimpin munafik. Kuatkanlah saf-saf kami untuk melawan musuh-musuh Islam. Ameen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameen.

      Bulan 10, 11 dan bulan 12 setiap tahun, ialah bulan bila sotong jadian politikus melayu di kedua dua pihak bertukar menjadi harimau part time.

      Delete
  3. Ben, itulah, akibat PENGKHIANATAN si pemimpin Islam/Melayu-LIBERAL-PENAKUT, undg-undg Perlembagaan yg. MEMPERTAHANkan ISLAM/umatnya serta hak BUMIPUTERA akan terus diPIJAK!

    Aku dah MELUAT benaq depa ni -asyik dgn. motto "kita mesti MENANG, MENANG dlm. PRU-14" - tapi biaq jadi KULI-BANGANG pd. si PENDATANG KAPIRDAJAL dan setiap MUSUH Islam/Melayu!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jelas kita dikhianati Makcik.

      Kami juga sudah meluat dan muak.

      Delete
    2. Assalamualaikum Ben, jika ngo macam tuan dah meluat dan muak macam mana kita nak menang nanti?

      Delete
    3. Kerja tetap jalan Tuan Hamba Allah 20 November 2014 20:22..

      Muak dgn perangai diorg. Tapi usaha tetap berjalan.

      Delete
  4. So what's next?

    Aku pon dah muak tunggu dan lihat

    baca dan sakit hati

    somebody pls come with real action planning

    aku cakap betol, aku dah sakit hati sangat2 dah ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Planning sedang dijalankan tetapi dengan NED, NDI, SOROS, CFR, KAF dan sebagainya mendanai gerakan disebelah sana dan jutawan-jutawan muslim pula sibuk mendanai Akedemi Fantasia, Raja Lawak, Extra Vaganza, Super Spontan, Idola Dari Kecil sampai ke lubang kubur, maka dengan keupayaan terhad ini pergerakannya terus bergerak dengan segala keupayaan yang ada.

      Planning dan pelaksanaan memerlukan memerlukan sokongan semua pihak.

      Delete
    2. Sampai bila asyik nak planning nih? Musuh dah masuk dalam rumah!

      Delete
    3. Planning dan pelaksanaan tgh berjalan wahai Tuan Hamba Allah 20 November 2014 16:41.

      Bolehlah tuan turut membantu mengikut segala kemampuan tuan untuk bersama memerangi musuh yang sudah berada dalam rumah.

      Jom sama2 kita melakukannya.

      Delete
  5. Ikut hati, mahu aku mencarut kt YB YB Sotong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan boleh pergi ke laman-laman sosial yang dimiliki figura2 ini untuk meluahkan rasa.

      Harap pekak mereka belum sampai tahap pekak badak lagi.

      Delete
  6. Inilah akibatnya apabila YB YB Melayu/Islam terlampau banyak makan duit mereka menerusi perkongsian perniagaan. Bukannya kongsipun, letak nama mereka dan anak beranak kaum keluarga mereka secara percuma (tak percumapon sebenarnya, nak duit kena ikut ckp mereka)

    Tahniah YB YB pengecut semua.

    PAS=UMNO=PKR= penjilat cina cina kafir Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju nampak gayanya pemimpin politik Melayu rata-rata dah jual orang Melayu!

      Delete
  7. Salam. Prkra 11 d atas tlah umno lksanakn dlm I/c bbrapa thun dulu tp msa tu pas tntng hbisn umno trik blek. Sy pn tk lrat ng tngu untk dngr ssuatu tndkan yg brnas tp pmpin ngi hanya mmpu brforam d sana sini yg tidak ada apa2 hasil. Cuma retorik sja. We are very slow mnkin tkut tndkn2 yg sy tk nmpk apa dia. Kita kna review dn buat ssuatu action yg bleh mmbri ksn dn brhasil sprti puak2 kfir yg brjya. Forget about forum n sminar yg slalu ngi buat yg habiskn wang dn msa yg slpas itu smua yg d seminr dn forum tingal dlm krtas2 yg d bntngkan. No result !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam sibuk musuh-musuh Islam memperkasakan penggunaan media baru-NGI masih sibuk buat cara lama-tapi nak result baru! Camno?

      Delete
    2. Wa'laikummussalam wbt Tuan. Setuju. Mmg sedikit prlahan krn usaha tidak difokuskn kpd pelan tindakan yg betul dan tepat.
      5 prkara ini telah kami kenal pasti antara yg mnjadi punca.
      1. Kekurangan Strategis. 2. Gaya brfikir tahun 80 an dgn mnganggap karipap seminar mmpunyai magis pnyelesaian masalah. 3. Sumber kewangan 4. Kekurangan pelapis 5. Tidak cukup pelaksana agenda.
      Tp semua tu x prnah jd alasan utk x brusaha.
      Perubahan sdg digerakkan.

      Delete
  8. Saya betul2 ragu Cina baru yg masuk Kristian kononnya mahu beragama..

    Saya lebih percaya tujuan mereka bukanlah untuk beribdat seperti bangsa2 lain yg sudah lama beragama - India, Eropah, Nusantara.

    Tujuan mereka ialah duniawi iaitu nak Kaya atau Membuat kekacauan Politik untuk Kuasa dan Akhirnya Kaya.

    Oleh itu, takrifan Majlis Kafir itu tepat.

    Orang Sarawak, Serani sudah beratus tahun beragama tidak sebising puak2 Majlis Kafir yg tidak senang unduk hidup dalam damai.

    Peace itu dituntut agama. Kakacauan dari puak2 yg kononnya mahu beragama ini perlu dihapuskan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebanyakan dari mereka ialah gol ultra kiasu dan tidak mahu ketinggalan dalam mengejar trend dunia.

      Bg mrk, kalau tidak ikut trend, mereka akan mati.

      Mrk hanya tidak mahu ketinggalan trend dan mahukan kekayaan dunia.

      Mrk tahu bersama persangkutan mrk dgn Kristian, mrk mudah mendapat akses dana dari peringkat Antarabangsa.

      Sedangkan dunia sebelah barat yang maju pemikirannya, kini sedang berlumba-lumba meninggalkan agama tersebut.

      Ini adalah agama untuk bangsa yg kurang maju dalam pemikiran. Lihat sahaja target sasaran pengembagan agama itu. Mrk berebut ke hutan dan negara2 yg dihancurkan budaya intelek dan ilmu melalui kemunduran dan peperangan yang dipaksakan.

      Mrk tidak mampu utk berkembang subur di tempat mana budaya intelek itu tinggi.

      Jadi negara2 Islam harus dimundurkan untuk menyediakan umat untuk sedia diconvertkan ke agama tersebut.

      Benar pemerhatian tuan. jika benar mrk mahu beragama, tentu sahaja mereka meninggalkan babi sebagai makanan ruji, mula berkhatan dan mengaku Tuhan itu Esa sebagaimana yang dikatakan Jesus mrk sendiri di dalam Mark Mark fasal 12 ayat 28 to 34 ..

      Delete

Bangkit! percaya kepada hak kebebasan bersuara selagi hak tersebut tidak disalahguna untuk memperkatakan perkara-perkara yang bertentangan dengan al Qur'an dan As Sunnah, Perlembagaan Persekutuan dan Undang-Undang Negeri dan Negara.

Pihak kami tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang bertentangan dengan prinsip-prinsip Rukunegara dan Undang-Undang Negara. Sila pastikan setiap komen yang dibuat mengambilkira semua aspek ini supaya keharmonian hidup bermasyarakat secara bertamadun dapat dinikmati secara bersama.