Friday, 4 July 2014

Sifir Tok Nan : Sesat Di Kuala Lumpur

Dimuatkan dalam akhbar hari ini, barang sesiapa bersedekah, maka tunggulah denda RM 150 menanti. Itu sifir Tok Nan. Menteri Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.






Pengemis mencemarkan imej Kuala Lumpur. Itu antara hujah yang digunakan.

Bagaimana pula dengan rumah urut, pelacur-pelacur yang bersidai di Bukit Bintang, Jalan Petaling dan banyak lorong lagi di sekitar Kuala Lumpur? Apakah mereka satu tarikan pelancong dan memberikan keindahan unik kepada Kuala Lumpur di dalam sifir Tok Nan?

Boleh tak jika DBKL uruskan maksiat yang berleluasa di Kuala Lumpur dahulu daripada membuli sasaran-sasaran mudah, susah dan tidak mampu melawan?

Pick on someone your own size la DBKL dan Menteri Wilayah!

Kenapa takut untuk membanteras pelacuran di Kuala Lumpur sampai lumpuh?

Benar ada sindiket yang menggunakan insan-insan malang ini untuk mengaut keuntungan. Tetapi bukan semua yang mengemis itu dipergunakan sindiket. Jika sindiket yang mendalangi kerja-kerja ini semua, maka siasatlah sampai ke lubang cacing mencari dalang dan ketua-ketua sindiket ini dan buat tangkapan.

Semua mahu kerja mudah. Selagi akar kepada masalah ini tidak dibanteras, selagi itulah masalah ini tidak akan berakhir. Atau mungkinkah ada pihak yang tidak senang dengan kewujudan pengemis-pengemis ini yang dilihat mengacau imej bisnes mereka sehingga mendesak DBKL dan Tok Nan akur dengan kehendak mereka?

Apa pun sifir kotor atau bersihnya Kuala Lumpur Tok Nan sama misterinya dengan kehilangan MH370.


Wallahua'lam.



6 comments:

  1. Jangan peduli Tok Nan, golongan pengemis dan geladangan tidak boleh dilayan, mereka saja PEMALAS, mereka mengharap semua percuma. Cuba bandingkan denga pendatang Indon, mereka mampu mendominasi Chow Kit, peluang kerja ada dimana-mana tiada terbatas amat meluas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh Tok Nan ambil diorang, uruskan, kursuskan, tarbiahkan supaya jadi rajin.. bantu suluh jalan.. dan bukan asyik nak merotan saja.. dan jangan lupa pesan pada tok nan supaya bersihkan juga Kuala Lumpur dari pelacur2 dan lubuk2 maksiat yg bercambah2 di situ..

      Delete
    2. Ingat pada tahun Ramadah di zaman Saidina Umar, bilamana ramai org susah dan kesempitan datang berhimpun di kota Madinah, Umar r.a. tidak menghalau mereka tetapi cuba mencukupkan keperluan mereka sehingga beliau sendiri hanya makan sisa minya makanan utk fahami kesengsaraan mereka2 susah memasuki kota Madinah tersebut..

      Memang mengemis tidak digalakkan di dalam Islam. Cuma bezakan antara yg betul2 perlukan bantuan dan yang mengemis atas profession pengemis.Kita Jgn memukul rata ke semua mereka dengan pandangan jijik.

      Delete
  2. Betul tu Ben!

    Sungguh malang nasib umat Islam/Melayu kita yg. makin terpaksa jadi PENGEMIS/PELARIAN di NEGARA ISLAM kita sendiri dan dipandang HINA pula tu! Tapi sindiket si KAPIRDAJAL PELACURAN/PERJUDIAN/PORNOGRAFI (di internet)/PUAK SODOM termasuk MAK NYAH serta KUIL-TOKONG-GEREJA HARAM terus BERMAHARAJALELA!

    Si LIBERAL Islam/Melayu sibuk nak jadikan Malaysia ni negara maju - tapi Islam/umatnya terus diHINA/diGERTAK/diJAJAH di Tanah Melayu ni dan global - sampaikan TANAH PUSAKA termasuk Tanah Rezab Melayu terus TERGADAI termasuk kat si PENDATANG KAPIRDAJAL warga asing ! Patutlah si pengikut SYAITAN, si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS dan ejen tempatannya dr. DAPBANGKAI/PKRSODOM terus MELALAK dan KETAWA habis-habisan!

    Disyaki RASUAH berleluasa terlibat dlm. penjualan tanah negeri kat P.P oleh DAPBANGKAI-PENYAMUN - sekarang SEBERANG PERAI pula makin disasarkan utk. terus MENGHALAU BUMIPUTERA Islam/Melayu dari P.P pula! Sepatutnya NGO-NGO Islam/Melayu boleh membuat lapuran polis dan juga menuntut KUASA EKSEKUTIF DYMM YDPA digunakan mengikut Perkara 153 Perlembagaan utk. mengambil balik tanah-tanah negeri, dan menubuhkan serta melindungi Tanah RIZAB Melayu, dlm. melindungi Hak Istimewa Melayu/BUMIPUTERA!

    Lihat di http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2014/07/02/Eco-world-and-another-large-firm-to-build-resort-themes-park/ , Eco World to build resort theme park ,July 2, 2014:

    In May this year, Eco World president and chief executive officer Datuk Chang Khim Wah (pic) told StarBiz that the freehold land status and location near the second link and adjacent to the North-South Highway gave it great potential to be developed as a mixed-development project.

    GEORGE TOWN: Penang Development Corp (PDC) has firmed up plans to turn some 312ha near the Second Bridge in Batu Kawan into a theme park with a resort and golf course.

    Towards this end, PDC is expected to award the development of two projects to two firms that are big names in the property development sector.

    Sources said that one of them was Eco World Development Group Bhd, which is the fastest-growing name in the property sector this year because of its links to Tan Sri Liew Kee Sin, formerly of S P Setia Bhd.

    “Eco World has won the tender to develop a golf course and mixed-residential property project encompassing an area of 190ha,” said a source.

    It is learnt that PDC is in the final stages of negotiations with the group, firming up terms and conditions.

    “When PDC called for tenders, Eco World was the sole participant, bidding to pay RM35 per sq ft for the land. If the land is for commercial usage, then the bid will open at RM45 per sq ft,” a source said.

    Eco World’s parcel involves the development of a golf course and a mixed-residential scheme. “It’s not a commercial project,” a source said.

    ….Eco World already owns a 24.28ha parcel of land in Bukit Tambun, on which it plans to launch a RM920mil mixed development called EcoMeadows next year.

    If it is awarded the job to develop the 190ha land in Batu Kawan, it would pave the way for Eco World to be established as a major land owner and developer in the state.

    …..On Penang island, the group is planning to preview the RM340mil EcoTerraces in Paya Terubong, comprising luxury landed homes, condominium units and a private residents’ club on a 5.26ha site.

    Since the announcement of the second bridge in 2006, property prices in Seberang Prai and on the island have surged significantly.

    ….The attraction of Seberang Prai has also lured Mah Sing Group Bhd to acquire land-bank near the mainland where the second bridge lands.

    Last December, Mah Sing acquired a 30.9ha site in Jawi, comprising 20 pieces of prime freehold contiguous land, for RM400mil.

    According to group managing director and chief executive Tan Sri Leong Hoy Kum, the group plans to introduce an integrated township called Southbay East, which will comprise linked homes, semi-detached units and town houses.

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makcik.. Ini jelas pengusiran terancang yg disalutgulakan dengan motif pembangunan dan hasrat menuju negara maju..

      Inilah jadinya jika pemimpin terlalu byk bercampur golongan elitis, banyak mendongak bumi dan tidak menyelami masalah umat Islam yang menjadi tanggungjawab mrk.

      Wlupun sudah diketuk berkali2 dengan sokongan yang semakin hari semakin menyusut, mereka masih dengan mentaliti elitis. Masuk kampung hanya bila pilihanraya. Bersalam dengan org susah hanya didepan media. Inilah jadinya apa yang berlaku pada hari ini.

      Delete
    2. kan byk benda kotor dalam KL yg kena hapuskan. Maksiat x kotor ke? Pelacur camna pula? tlg fokus pd keutamaan dan bukan membuli orang yg x mmpu melawan

      Delete

Bangkit! percaya kepada hak kebebasan bersuara selagi hak tersebut tidak disalahguna untuk memperkatakan perkara-perkara yang bertentangan dengan al Qur'an dan As Sunnah, Perlembagaan Persekutuan dan Undang-Undang Negeri dan Negara.

Pihak kami tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang bertentangan dengan prinsip-prinsip Rukunegara dan Undang-Undang Negara. Sila pastikan setiap komen yang dibuat mengambilkira semua aspek ini supaya keharmonian hidup bermasyarakat secara bertamadun dapat dinikmati secara bersama.